Spring til indhold
Logo

Tilgængelighedserklæringer for SJF Banks digitale produkter

I SJF Bank har vi forpligtet os til at gøre vores websteder og mobilapplikationer tilgængelige i overensstemmelse med Lov om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester.

Generelt om tilgængelighed

Vi arbejder løbende på at udvikle vores hjemmesider og mobile apps, så vi sikrer, at vores digitale løsninger er tilgængelige for alle vores kunder – uanset individuelle behov eller situation.

Brugerne skal bl.a. kunne:

  • zoome til 200 % uden problemer og bruge mobilapps både vandret og på højkant
  • navigere rundt på det meste af vores websteder kun ved brug af tastaturet
  • navigere rundt på det meste af vores websteder og apps ved hjælp af en moderne skærmlæser og talegenkendelsessoftware
  • lytte til størstedelen af indholdet ved hjælp af en skærmlæser (herunder de nyeste versioner af JAWS, NVDA og VoiceOver)

Overholdelse

SFJ Banks digitale produkter er delvist i overensstemmelse med den tekniske standard EN 301 549 v.3.2.1 og Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 niveau AA.

Websteder og apps bliver løbende testet, og erklæringerne opdateres i takt med, at vi forbedrer tilgængeligheden i vores digitale løsninger.

Udarbejdelse

Denne erklæring blev udarbejdet den 27. maj 2025 og er senest revideret den 24. juni 2025.

Erklæringen er baseret på interne evalueringer af banken og dens leverandører. Dele af de digitale produkter er gennemgået med hjælp fra eksterne tilgængelighedseksperter. Der er brugt en kombination af manuel og automatiseret testning.

Tilgængelighedserklæringer

Vi har udarbejdet tilgængelighedserklæringer for hver af vores digitale tjenester. Disse erklæringer giver dig detaljeret information om, hvordan den enkelte tjeneste lever op til tilgængelighedskravene, og hvilke områder vi arbejder på at forbedre.

Giv os feedback på tilgængeligheden

Hvis du oplever tilgængelighedsproblemer, som ikke er beskrevet i erklæringerne for de enkelte produkter, vil vi meget gerne høre fra dig. Din feedback hjælper os med at forbedre oplevelsen for alle vores brugere.

Kontaktoplysninger:

Sådan gør du:

  1. Kontakt os først: Fortæl os om det problem, du har oplevet, ved at bruge Formular til at rapportere et problem med tilgængelighed eller vores kontaktoplysninger. Vi bestræber os på at svare inden for 14 dage.
  2. Hvis du ikke får svar: Hvis du ikke har modtaget et svar fra os inden for 14 dage, eller hvis du ikke er tilfreds med det svar, du har fået, har du mulighed for at klage til Sikkerhedsstyrelsen.

Bemærk: Du kan først klage til Sikkerhedsstyrelsen fra den 28. juni 2025, hvor den danske lov om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester træder i kraft.

Kontaktoplysninger til Sikkerhedsstyrelsen: