Spring til indhold
Logo

Har vi bedt om din legitimation?

Vi beder alle vores kunder aflevere legitimation til os. Typisk ved at vi får en kopi af dit gule sundhedskort samt af dit pas, kørekort eller din dåbsattest.

Sådan gør du

Er du, eller er du ved at blive, privatkunde hos os, kan du nemt og hurtigt aflevere eller indsende legitimation til os på følgende måder:

DIGITALT

Send din legitimation til os via en sikker mail. Du kan bruge Mobilbank, hvis du allerede er kunde i banken, og ellers kan du benytte e-Boks til at sende sikker post. Du kan læse mere om, hvordan du gør, via linket nedenfor.

Send sikker mail 

OBS: Bruger du sundhedskortappen på din mobil, skal du sørge for, at adressen og hele CPR-nummeret er synligt på billedet. Bruger du kørekortsappen, skal du både tage billede/screenshot af forsiden samt af den del af ”kortinfo”, som indeholder kørekortets udløbstidspunkt.

LOKALT

Medbring dit sundhedskort samt kørekort, pas eller dåbsattest, og kig forbi din afdeling. Så tager vi en kopi og sørger for resten.

Find afdeling

Særligt for virksomheder og foreninger

Er du erhvervskunde hos os, beder vi dig kontakte jeres rådgiver eller lokale afdeling, der kan fortælle, hvad vi skal bruge af dokumentation og legitimation. 

Du kan også læse mere om legitimationer til erhverv og foreninger her

Hvorfor skal vi bruge legitimation?

Vi er som alle andre pengeinstitutter underlagt reglerne i "Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme". Også kendt som hvidvask-loven.

Vi skal derfor kunne dokumentere, at vi kender alle vores kunders identitet og forretninger med os – uanset hvor længe, du har været kunde i banken. 

Se andre vejledninger til at sende oplysninger til os

Læs om vores behandling af persondata